Logotips kā kompānijas zīme
Apzīmējums “logotips” – “drukas nospiedums”, kaut kā atspoguļojums, kas izteikts simbolā vai emblēmā (no sengrieķu “logos” – vārds, mācība). Logotips – tā ir kā “heraldika”, kurā sakopotas visas galvenās pazīmes kādai apdzīvotai vietai, komercuzņēmumam, organizācijai, retāk – privātai personai, lai palielinātu tās atpazīstamību sabiedrībā. Apzīmējuma “logotips” saknes aizved uz 19. gadsimta sākumu. Tad tam bija simboliska nozīme kā sinonīmam vārdam “ligatūra”, un tas tipogrāfijā apzīmēja vairāku zīmju apvienojumu vienā simbolā. Logotips radās ražošanas pacēluma periodā, kad strauji sāka attīstīties rūpniecība un izlaižamās produkcijas apjomi strauji pieauga. Starp uzņēmumiem pieauga konkurence, pieauga preču eksports. Piemēram, policijai ir savs logotips, glābējiem – savs, apavu izgatavošanas fabrikai ir savs grafiskais attēls, bet dīzeļrūpnīcai – savs. Medicīnā ir savs logotips. Tas parasti ir attēlots kā tīri grafiska zīme. Bet ir logotipi, kas apvienoti ar firmu, kompāniju, uzņēmumu nosaukumiem. Tiem ir ne tikai grafiska, bet arī jēgpilna nozīme: tas var būt vai nu pilns uzņēmuma (organizācijas, kompānijas) darbības veida atšifrējums, vai arī abreviatūra. XX gadsimtā viedoklis par logotipu kļuva diametrāli pretējs: vieni par logotipu sauca stilizētu šrifta uzdruku, citi –šrifta un grafiskās daļas apvienojumu preču zīmei vai dažāda veida produkcijas ražošanas uzņēmuma zīmei. Šodien tādus logotipus sauc modernā vārdā - “brendi” – kas, viens pret vienu, ir logotips – dotā uzņēmuma zīme, pēc kuras var atpazīt tā produkciju. Logotipi ir plaši pielietoti gan preču produkcijas attēlošanā, gan dažādās emblēmās.
Logotipam kā firmas zīmei pilnībā ir jāattēlo kompānijas darbības veids, tajā jābūt koncentrētai maksimālai informācijai par to. Kompānijas logotips – tas ir svarīgākais kompānijas tēla elements. Tā kā tagad produkcijas tirgū ir ļoti daudz identisku uzņēmumu, to produkciju var atšķirt tikai ar logotipu palīdzību. Tāda firmas zīme bieži vien palīdz atpazīt populāru produkciju